Szállítási módok
MPL futárszolgálat esetén:
- házhoz szállítással (otthon, munkahely)
- Átvételi pontra (postahivatal, egyes Mol kutak és Coop boltok), illetve
- MPL csomagautomatába.
Házhoz szállítás esetén: A csomagokat az MPL (Magyar Posta Zrt.) szállítja házhoz, munkanapokon 8 és 17 óra között. Kizárólag biztonságos, teljes mértékben nyomon követhető küldeményeket indítunk útnak. Az átvételt minden esetben aláírással kell igazolni, azaz nincs a postaládába nyomorgatott levél! E-mailben folyamatosan értesítünk a rendelés és a postázás állapotáról. Abban az esetben, ha a kétszeri kézbesítési kísérlet nem jár sikerrel, (mivel senki sem volt a megadott címen, aki átvegye a küldeményt) értesítőt kapsz a Postától, hogy melyik postahivatalban vehet át a csomagot. Kiszállítás: a feladást követő max. 1-2 munanapon belül.
Átével Postaponton: postahivatalban, Mol postaponton, vagy Coop ponton. Ilyen esetben a küldeményt nem szállítják házhoz, hanem a választott Pontra kell elmenni érte. Ha a csomag megérkezik a választott átvételi helyre, sms-ben, vagy e-mailben tájékoztat a Posta arról, hogy a csomag átvehető. Ezután 10 munkanap áll rendelkezésedre, hogy étre menj. Az adott Pont nyitva tartási ideje alatt bármikor beugorhatsz érte. Személyazonosító igazolvány legyen nálad, mert kérhetik. Ha előre, banki átutalással kifizetted a csomagot, akkor csak egy átvételt igazoló aláírásra lesz szükség. Ha utánvétet választottál, akkor a küldemény átvételekor készpénzben - vagy egyes Pontok esetén bankkártya is választható - kell kifizetned a rendelés értékét. A csomag a feladást követő max. 1-2 munanapon belül megérkezik a választott pontra.
Átvétel Csomagautomatánál:
Az átvétel menete
- A küldemény 1-2 munkanap alatt megérkezik a választott automatába.
- Ha megérkezett az automatába a csomagod, a posta emailben és SMS-ben küld értesítést az átvételi kóddal.
- A csomagautomatánál válaszd a „CSOMAGOM ÉRKEZETT” opciót.
- Írd be az értesítésben kapott 6 jegyű átvételi kódot.
- Utánvételes csomag átvételekor a POS terminál segítségével bankkártyával tudsz fizetni, valamint az érintős kártyaolvasón keresztül akár okostelefont vagy okosórát is használhatsz. Az automata készpénzt nem fogad el.
- A helyes kód megadása és az esetleges utánvételi összeg kifizetését követően kinyílik a csomagot tartalmazó rekesz ajtaja.
- Ha sikerült a csomagot átvenni, akkor zárd vissza a rekesz ajtaját és rögzítsd az átvételt az automata képernyőjén.
Az értesítéstől számított 2 munkanapon belül vehetők át a csomagok az automatán. Ha nem sikerült érte menni, akkor egy közeli postára viszik át, ahol további 10 nap áll rendelkezésre, hogy a csomagot átvehesd. Ha a csomagautomatára címzett küldemény automatába történő elhelyezése akadályba ütközik, akkor sms-ben, e-mailben vagy telefonon tájékoztatnak a csomag elhelyezéséről.
Az automaták kültériek, forgalmas helyeken állnak. A biztonságos csomagátvételt kamerás megfigyelőrendszer és automatikus működésű megvilágítás garantálja. Az ATM-ekhez hasonlóan – a küldemények átvétele során videofelvétel készül, ami indokolt esetben felhasználásra kerülhet.
Méretkorlátozás
Az automatába kérhető csomagok maximális mérete (csomagolással együtt értendő) 50 x 31 x 35 cm.
Ez azt jelenti, hogy ha pl. több nagyobb tárgyat rendelsz egyszerre, akkor előfordulhat, hogy ez az átvételi mód nem választható. Nagyobb csomagok esetén a rendszer automatikusan letiltja ezt a lehetőséget, és nem is ajánlja fel a csomagautomatás átvételi lehetőséget.
Sajnos a legnagyobb körültekintés mellett is előfordulhat, hogy homokszem kerülne a gépezetbe. Ha a rendszer engedi, hogy ezt az átvételi módot válaszd, miközben a csomag valójában nem férne bele az automatába, felvesszük veled a kapcsolatot, és választhatsz postapontos átvételt, vagy házhoz szállítást az eredeti, szállítási díj mellett.
GLS futárszolgálat esetén:
- házhoz szállítással (otthon, munkahely)
- csomagpontra illetve
- csomagautomatába.
Házhoz szállítás esetén:
A csomag a megrendelésben megadott szállítási címen kerül kézbesítésre a GLS Futárszolgálattal a feladást követő munkanapon. A csomagok kézbesítése munkanapokon 8 - 17 óra között történik.
A szállítást megelőző munkanapon a futárszolgálat emailben értesíti a címzettet, hogy csomagja a következő munkanapon kiszállításra kerül. Az email tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét.
A második e-mail/SMS értesítőt a kiszállítás napjának reggelén érkezik a futárszolgálattól, amikor a futár megkapja a csomagot és hozzárendeli a 3 órás időablakkal a várható kiszállítást. Ez az üzenet tartalmazza a futár telefonszámát és az ügyfélszolgálat elérhetőségét is.
A kiszállítás meghiúsulása esetén emailben értesítést kapsz. A benne található linken keresztül rendelkezhetsz a kiszállítás újabb időpontjáról, egy másik helyszínre kérheted a szállítást, illetve GLS csomagpontra módosíthatod a csomag elhelyezését, ahol személyesen veheted azt át.
A futárszolgálat a küldeményt a címhelyen két (2) alkalommal kísérli meg kézbesíteni.
Sikeres kézbesítés érdekében utólag is módosíthatod a szállítási címet vagy napot.
A csomag útja online is nyomon követhető. Csomagodat nyomon követheted a feladás napján e-mailben megküldött csomagszám alapján:
https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes
Átével Csomagponton:
A csomag a választott átvételi pontra érkezik, ahol 5 munkanapig átvehető az érkezéstől számítva.
A címzett értesítést kap arról, hogy a csomag megérkezett és átvehető.
Amennyiben a küldemény GLS CsomagPontban kerül kézbesítésre, úgy a küldemény átvételére jogosult személynek kell tekinteni azon személyt, aki a kézbesítési értesítőben meghatározott csomagszám ismeretében kívánja a küldeményt átvenni azzal, hogy a Szolgáltató minden esetben jogosult az átvevő személyi azonosító okmányát elkérni és annak számát rögzíteni, amennyiben a körülmények alapján indokolt kétségek merülnek fel az átvételi jogosultságot illetően.
Amennyiben a fenti személyek személyazonosságuk igazolását nem teljesítik, a GLS jogosult a küldemény átadását/kézbesítését megtagadni.
GLS CsomagPont és GLS Automata kézbesítés esetén, amennyiben a címzett 5 munkanapon belül nem jelentkezik a csomagjáért, úgy az visszaszállításra kerül a Feladó csomagcímkén megadott címére.
Átvétel Csomagautomatánál:
A csomag GLS Automatába történő elhelyezésekor a címzett SMS-ben/e-mailen vagy Viber üzenetben kap tájékoztatót a GLS Automata címéről, a csomagszámról és megkapja a felvételhez szükséges egyedi és egy alkalommal használható kódot, továbbá a csomagátvételhez használható QR-kódot. A csomagszám és a kód együttes birtokában, vagy az értesítő üzenetben megkapott QR-kód beolvasásával tudja a címzett a GLS Automata ajtaját nyitni, csomagját felvenni. Utánvétes csomag esetén az utánvét megfizetése bankkártya terminálon keresztül lehetséges. Csak az utánvét összegének kifizetését követően nyitható a csomagot tartalmazó rekesz ajtaja és vehető fel a csomag. A sikeres csomagfelvételről és utánvét kifizetésről a címzett e- mail visszaigazolást kap.
A GLS Automata telítettsége okán el nem helyezett csomagokról a GLS Hungary a címzettet az általa megadott SMS/email vagy Viber elérhetőségeken tájékoztatja. A Szolgáltató a címzett részére küldött üzenetben (email/SMS vagy Viber) tájékoztatást nyújt arról, hogy a kézbesítést végző futár a csomag elhelyezését a következő munkanapokon ismételten megkísérli, továbbá felhívja a címzettet arra, hogy a mihamarabbi kézbesítés érdekében irányítsa át küldeményét egy alternatív kézbesítési címre. Amennyiben a GLS Automatába nem lehetséges a csomag elhelyezése, továbbá a címzett nem rendelkezik a csomag átirányításáról sem, a kézbesítést végző GLS Depóba történő 5 munkanapos betárolási időszakot követően a Szolgáltató a küldeményt a Feladó részére visszaszállítja. Amennyiben a GLS Automatába rendelt csomag kézbesítése technikai probléma miatt nem lehetséges, a GLS Hungary a címzettet az általa megadott SMS/email vagy Viber elérhetőségeken tájékoztatja. A Szolgáltató a címzett részére küldött üzenetben (email/SMS vagy Viber) felhívja a címzettet arra, hogy a kézbesítés érdekében vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal telefonos elérhetőségén. Amennyiben a címzett a küldemény kézbesítésével kapcsolatban nem jelentkezik, úgy a Szolgáltató a küldeményt a kézbesítést végző GLS Depóban történő 5 munkanapos betárolási idő leteltét követően visszaszállítja a Feladó részére.
GLS CsomagPont és GLS Automata kézbesítés esetén, amennyiben a címzett 5 munkanapon belül nem jelentkezik a csomagjáért, úgy az visszaszállításra kerül a Feladó csomagcímkén megadott címére.
Méretkorlátozás
Az automatába kérhető csomagok maximális mérete (csomagolással együtt értendő) 73 x 42 x 59 cm.
Ez azt jelenti, hogy ha pl. több nagyobb tárgyat rendelsz egyszerre, akkor előfordulhat, hogy ez az átvételi mód nem választható. Nagyobb csomagok esetén a rendszer automatikusan letiltja ezt a lehetőséget, és nem is ajánlja fel a csomagautomatás átvételi lehetőséget.
Sajnos a legnagyobb körültekintés mellett is előfordulhat, hogy homokszem kerülne a gépezetbe. Ha a rendszer engedi, hogy ezt az átvételi módot válaszd, miközben a csomag valójában nem férne bele az automatába, felvesszük veled a kapcsolatot, és választhatsz postapontos átvételt, vagy házhoz szállítást az eredeti, szállítási díj mellett.